”Spice Up Your Teaching - Methodology in Practice Today” In perioada 6 iulie - 10 iulie 2015 am participat la cursul”Spice Up Your Teaching Methodology in Practice Today” desfăşurat în Malta. La acest curs au participat un numar de 11 cadre didactice din Italia, Polonia, Germania, Ungaria, Spania, Bulgaria şi România. Cursul a prevăzut un număr de 21 de ore care au fost alocate în cele 5 zile, iar programa cursului a fost parcursă în întregime de luni până vineri, componenţa acesteia fiind: încurajarea studenţiilor în învăţarea limbii; învăţarea limbii prin dictare (text literar sau versuri muzicale); metoda „Cuisenaire Rods”; folosirea poveştilor utilizând video sau DVDs; activităţi pentru folosirea gramaticii. Chiar de la începutul cursului doamna profesor mentor ne-a introdus într-o atmosferă de lucru după ce ne-am făcut o scurtă prezentare despre ţara şi şcoala de provenienţă, despre nivelul de predare la clase. Atmosfera de lucru a fost de încurajare de a vorbi limba engleză şi de a ne găsi puncte comune care se potrivesc cu ceilalţi participanţi la curs. Lucrul acesta a fost foarte uşor de realizat şi de interacţionat cu ceilalţi cursanţi pe baza unor fişe pregătite cu anumite întrebări uşoare şi accesibile. Această metodă de interacţiune ne-a dat prilejul să comunicăm rapid, să putem avea contact direct unul cu celălat şi binenţeles să observăm şi punctele comune cu participanţii din ţările respective. Am constatat că prin această strategie de interacţiune pe parcursul întregului curs lucrul s-a desfăşurat în perechi sau pe grupe, dar de fiecare dată schimbând coechipierii, fapt ce a dus la dezvoltarea inteligenţelor multiple, punct care deşi era menţionat în programul cursului a fost atins dar şi menţinut prin această strategie creeând un ambient de lucru pe cât de placut pe atât de util şi de aici a rezultat o atmosfera de lucru eficientă pentru fiecare participant. Ceea ce pot să mai menţionez un punct important a fost faptul că fiecare cursant ce reprezenta câte o ţară pe parcursul cursului a putut să argumenteze cu anumite metode pro sau contra de predare care au dat roade sau nu şi care să fie exemple pentru ceilalţi sau interacţionând cu ceilalţi au putut afla despre alte metode care sunt eficiente pentru clasa la care predă şi dacă sunt încurajatoare pentru studenţi. Pe parcursul întreguli curs sala a fost dotată cu aparatură modernă audio, video, cu tabla multi-touch, cu multe materiale de lucru care ne-au fost înmânate în fiecare zi pentru fiecare curs. Aceste materiale ne-au ajutat şi totodată stimulat pe parcursul cursului dar ne-au rămas şi ca modele de lucru pentru a le putea aplica şi accesa la clasă. Toate metodele practicate la acest curs sunt suporturi de lucru care ne vor ajuta în cariera didactică dar mai ales pentru încurajarea şi pregătirea studenţilor în învăţarea limbii engleze. Iar prin fotografiile făcute în timpul vizitelor să le deschid orizontul pentru interesul lor în cunoaşterea altor culturii. Cu participanţii la curs am avut schimburi de idei culturale, metodico-practice, am realizat contacte de colaborare pe viitor cu o parte din participanţi pe care dorim să le fructuficăm în cadrul unor parteneriate. Din partea organizatorilor de la acest curs din Malta am beneficiat şi de 3 excursii organizate unde am putut să vizităm capitala ţării Valleta, o excursie nocturnă în oraşul Mdina, precum şi vizitarea celor două Temple. Prin aceste vizite am putut să vin în contact direct cu peisajul şi cultura malteză , cu operele de artă şi construcţiile care reflectă istoria acestei ţări.